Is rugpijn echt te behandelen?

Rugpijn is een veelvoorkomende klacht die zowel lichamelijk als psychisch veel met je kan doen. Het is een verzamelnaam van verschillende soorten klachten aan de rug en ongeveer 85% van de bevolking ervaart deze beperkende pijn minstens één keer in zijn leven.

Loopt u al een tijd met pijn in uw rug en weet u niet meer waar u moet beginnen om van uw klachten af te komen? Er is goed nieuws; met chiropractie is rugpijn te behandelen en daadwerkelijk te verhelpen door de oorzaak van het probleem aan te pakken.

Rugpijn en chiropractie knelpunt illustratie

Spit

Spit is een vorm van lage rugpijn. Het is een reactie van de spieren op overbelasting,  bij een bepaalde beweging kan de pijn ineens in je rug schieten. Spit is een verzamelnaam voor lage rugklachten die geen direct aanwijsbare oorzaak hebben maar wel degelijk klachten geven.

Symptomen Spit

Spit heeft uiteenlopende symptomen:

• Verstijfd gevoel in de lage rug;
    • Beperkt in beweging door pijn in de lage rug;
    • Pijn die uitstraalt naar de billen of bovenbenen;
    • Pijn bij bukken en draaien;
    • Langdurig zitten is pijnlijk;
    • Heftige acute pijn in de onderrug, vaak stekende of schietende pijn.

Lage rugpijn

Van alle soorten rugpijn die voorkomen staat lage rugpijn of wel pijn in de onderrug, stipt op nummer 1. Het is een hardnekkige vorm van rugpijn die je flink kan belemmeren in je dagelijks leven. Een dag in een bureaustoel achter de computer zitten kan al onprettig zijn.

De medische benadering van rugpijn

De medische benadering in het behandelen van lage rugpijn hangt altijd af van de intensiteit van de symptomen. Vaak ligt de nadruk op het bestrijden van de pijn en boeken van resultaat op de korte termijn. Er wordt niet gekeken naar de langer termijn en de daadwerkelijke oorzaak van het probleem. Als u al lang met rugpijn loopt heeft u vast al eens de volgende adviezen gekregen:

• Spierverslappers
    • Bedrust & pijnstillers
    • Fysiotherapie

Rugpijn behandelen met chiropractie

Spierverslappers, bedrust, pijnstillers en fysiotherapie zijn vaak niet bevredigend gebleken en zijn simpelweg ook niet de oplossing voor rugpijn. In de chiropractie wordt naar de oorsprong van het probleem gekeken en deze wordt aangepakt, zo worden uiteindelijk de klachten verholpen.

In Amerika zijn al miljoenen mensen geholpen door middel van chiropractische correcties. Dit heeft velen behoed voor pijn, handicaps, medicatie en operaties. Amerikaanse, Canadeze en Nieuw-Zeelandse onderzoeken hebben aangetoond dat chiropractie vooral erg succesvol is bij het helpen van patiënten met rugpijn, intense pijn en patiënten met een lange pijn geschiedenis.

Behandeling rugpijn in Amsterdam

Chiropractor Amsterdam Daniel McCabe heeft in zijn praktijk in Amsterdam inmiddels al velen van hun rugklachten kunnen afhelpen. Met zijn speciale behandel techniek kunt u in korte tijd al uw dagelijkse activiteiten weer oppakken en volop genieten van het leven. U wordt niet meer belemmerd door uw rugklachten.