Waar komt schouderpijn vandaan?

De schouder is een bijzonder en complex gewricht met verschillende spieren. Schouderpijn komt daardoor relatief vaak voor.
Schouderpijn is het effect van irritatie van het zachte weefsel rond het gewricht. Het zachte weefsel staat in verband met de spieren, pezen, gewrichtskapsels en slijmbeurzen.

Chiropractisch bekeken is het meestal een verschuiving in de nek die de pijn veroorzaakt in het schoudergewricht. De tweetallen zenuwbanen die naar de schouder, arm en hand gaan verlaten de wervelkolom via openingen tussen de cervicale wervels. Indien deze wervels uit lijn staan kan de druk die op zenuwen komt te staan pijn, zwakte, trillingen, tintelingen of doofheid veroorzaken. Goed in lijn staande gewrichten garanderen een optimaal functionerende arm.

Ongemak door schouderpijn

Zelfs de simpelste dagelijkse handelingen kunnen met schouderpijn al lastig zijn. Wat denk u van tandenpoetsen, haren kammen of even iets uit een keukenkastje pakken. De arm net iets optillen kan al voor een heel onprettig gevoel zorgen.

Speciaal tijdens het werk of de sport is een soepel werkend schoudergewricht essentieel. Schouderpijn kan in hoge mate de activiteiten beperken die nodig zijn in het dagelijks leven, het werk of de hobby’s.

Afhankelijk van de oorzaak kan schouderpijn op verschillende plekken en bij verschillende bewegingen voorkomen. De pijn kan ook uitstralen van de hand of arm in de schouder.

Symptomen

Het meest voor de hand liggende symptoom van schouderpijn is uiteraard pijn in de schouder. Maar schouderpijn kan ook voor een aantal andere symptomen zorgen doordat het uitstraalt naar verschillende gebieden.

• Pijn aan de schouderbladen
  • Pijn in de nek
  • Pijn in de elleboog
  • Pijn in de vingers

Behandeling schouderpijn

Uit ervaring weten wij dat veel mensen wachten met het maken van een afspraak voor de behandeling van hun schouderpijn. Ze denken dat hun klacht niet ernstig is omdat ze niet ziek in bed liggen. Wij nemen uw klacht serieus en stellen samen met u een plan op voor de behandeling van uw schouderpijn.
Ondervindt u last van uw schouder en belemmerd het u in uw dagelijkse bezigheden? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij beantwoorden uw vragen graag.

Behandeling schouderpijn met chiropractie in Amsterdam

Daniel McCabe is de behandelend chiropractor van Chiropractie Amsterdam. Hij heeft in zijn praktijk inmiddels al velen patiënten van hun klachten kunnen afhelpen. Dr. Dan maakt gebruik van een speciale behandeltechniek waardoor u in korte tijd al uw dagelijkse bezigheden weer kunt hervatten.