Nekpijn

Weinig mensen gaan voor nekpijn naar de huisarts. Ze lopen met vervelende klachten maar denken dat het iets is wat ze zelf veroorzaakt hebben en dat het met “voorzichtig zijn” en “rust” overgaat. Vaak is dit helaas niet waar.

Wat is nekpijn?

behandeling nekpijnWat is nekpijn dan precies en waar komt het vandaan? Om die vraag te kunnen beantwoorden moeten we eerst weten hoe de nek precies in elkaar. zit. De nek is een complex lichaamsdeel dat hoofdzakelijk uit spieren, ligamenten, gewrichten, tussenwervels, wervellichaampjes en het ruggenmerg bestaat. Wanneer de nek normaal functioneert kan je hem zonder enige moeite bewegen. Wanneer er iets mankeert kan dit zorgen voor pijn en stijfheid in de nek.

De medische benadering van nekpijn

Het verschilt per patiënt maar over het algemeen wordt nekpijn in de medische wereld behandeld door de pijn te bestrijden met medicijnen of het vermijden van bepaalde bewegingen. Echter worden hier alleen de symptomen mee bestreden en wordt niet de kern van het probleem aangepakt. Als u al lang met nekpijn loopt heeft u de volgende adviezen vast al eens opgevolgd:

• Ander hoofdkussen
  • Pijnstillers
  • Spierontspanners

Behandeling nekpijn met chiropractie

Behandeling nekpijnPijnstillers, een beter hoofdkussen of spierverslappers zijn vaak niet de oplossing en al helemaal niet op de lange termijn. Met chiropractie kijken we naar de kern van uw probleem. Met onze geavanceerde Myovision scan brengen we uw nek exact in kaart. Door de spierspanning op alle belangrijke plekken te meten kunnen we precies zien waar het probleem zit. Vervolgens stellen we een plan op wat het lichaam de kans en ruimte biedt weer in balans te komen, waardoor klachten zullen verminderen/verdwijnen. Ons doel is dat u weer bevrijd zal zijn van uw klachten en al uw activiteiten als vanouds weer kunt oppakken.

Behandeling nekpijn in Amsterdam

Chiropractor Dan C. Mccabe is een chiropractor met meer dan 10 jaar ervaring. Nekklachten komen helaas erg vaak voor en hij heeft dan ook veel ervaring met deze specifieke klacht. Met de geavanceerde apparatuur en zijn speciale behandel techniek heeft u weer een kans op een pijnvrij bestaan. Honderden klanten gingen u voor en kunnen weer optimaal genieten van hun dagelijkse bezigheden en leuke activiteiten.